Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2011, sygn. ILPP2/443-336/11-4/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-336/11-4/MR
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych przez Wnioskodawcę usług szkolenia lotniczego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2, § 6 i § 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., reprezentowanej przez Adwokata, przedstawione we wniosku z dnia 8 lutego 2011 r. (data wpływu 10 lutego 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 12 maja 2011 r. (data wpływu 16 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych przez Wnioskodawcę usług szkolenia lotniczego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 lutego 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych przez Wnioskodawcę usług szkolenia lotniczego. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 12 maja 2011 r. (data wpływu 16 maja 2011 r.) o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej Spółka) jest certyfikowanym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego ośrodkiem szkolenia lotniczego. Spółka posiada certyfikat w zakresie prowadzenia szkolenia modułowego. W ramach owego szkolenia modułowego Spółka oferuje klientom szkolenie lotnicze prowadzące, według wyboru klienta bądź to do uzyskania licencji pilota samolotowego zawodowego, bądź też pilota samolotowego liniowego. Szkolenie składa się z kliku modułów szkolenia. Każdy z tychże modułów kończy się przy tym uzyskaniem konkretnych uprawnień wynikających z prawa lotniczego. W zależności od indywidualnych predyspozycji oraz preferowanego toku kształcenia, Uczestnik szkolenia może w dowolnej kolejności realizować poszczególne moduły (za wyjątkiem modułu pilota samolotowego turystycznego z uprawnieniami na samoloty jednosilnikowe tłokowe lądowe, które jest niejako punktem wyjścia do kontynuowania dalszej edukacji), może również realizować niektóre z modułów dopiero po uzyskaniu licencji pilota samolotowego zawodowego. Po zakończeniu części z modułów uczestnik szkolenia składa egzamin przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną, w przypadku innych otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia będące podstawą wpisu uprawnienia do licencji. W zależności od uzyskanego uprawnienia, po złożeniu egzaminu, Uczestnik bądź to może nadal kontynuować szkolenie, gdyż uprawnienie to jest konieczne do dalszego toku szkolenia, bądź też uzyskuje uprawnienie, do wykonywania konkretnych operacji lotniczych, które zwiększa liczbę i stopień trudności operacji lotniczych, które mogą być przez niego wykonywane w ramach uprawnień pilota samolotowego, samo jednak nie determinuje przystąpienia do kolejnego modułu szkolenia. W ramach owego szkolenia Spółka organizuje również, jako loty doszkalające zgodnie z Instrukcją Operacyjną Ośrodka Szkoleniowego zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego Rzeczpospolitej Polskiej oraz Programem Szkolenia Lotów Doszkalających zatwierdzonym przez Prezesa Spółki, naloty wymagane do uzyskania licencji i uprawnień wyższego stopnia, naloty wymagane do utrzymania posiadanych już uprawnień lotniczych oraz naloty celem utrzymania nawyków pilotażowych. Naloty te prowadzą, bądź do uzyskania uprawnień pozwalających na przystąpienie do kolejnego modułu szkolenia, bądź są konieczne do utrzymania posiadanych już uprawnień, które muszą być w określonym przepisami prawa terminie odnawiane, bądź też pozwalają na wykonywanie po określonej przerwie w lotach konkretnych operacji lotniczych. Konieczność odbywania przez pilotów samolotowych takowych lotów wynika z przepisów prawa lotniczego w tym w szczególności z przepisów JAR-FCL1. Całość szkolenia lotniczego prowadzonego przez Spółkę według systemu szkolenia modułowego ma jednak za zadanie doprowadzić do przeszkolenia Uczestnika, pozwalającego mu spełnić warunki umożliwiające przystąpienie do egzaminu na pilota samolotowego zawodowego lub pilota samolotowego liniowego przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right