Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.09.2011, sygn. ITPP1/443-873a/11/JJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-873a/11/JJ

Opodatkowania świadczenia usług polegających na wydawaniu opinii w przedmiocie zabezpieczenia imprezy masowej oraz zabezpieczeniu medycznym imprez masowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2011 r. (data wpływu 20 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczenia usług polegających na wydawaniu opinii w przedmiocie zabezpieczenia imprezy masowej oraz zabezpieczeniu medycznym imprez masowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług m. in. w zakresie opodatkowania świadczenia usług polegających wydawaniu opinii w przedmiocie zabezpieczenia imprezy masowe oraz zabezpieczeniu medycznym imprez masowych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Na wniosek organizatora imprezy masowej Wnioskodawca wydaje opinię o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zapewnienia bezpieczeństwa imprezy masowej, zastrzeżeniach co do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych zagrożeniach. Obowiązek taki wynika z art. 5 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 62, poz. 504 z późn. zm.), w myśl którego bezpieczeństwo imprezy masowej obejmuje spełnienie przez organizatorów wymogów w zakresie zabezpieczenia pod względem medycznym. Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy w celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż w ciągu 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia zwraca się m.in. do kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego) z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach. W związku ze wskazanym powyżej obowiązkiem zapewnienia przez organizatora imprezy masowej bezpieczeństwa takiej imprezy m.in. pod względem medycznym, Wnioskodawca świadczy usługi polegające na zapewnieniu asysty karetki pogotowania podczas imprez masowych oraz innych wydarzeń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00