Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.06.2011, sygn. ITPP2/443-459/11/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-459/11/AP

Obowiązek składania informacji podsumowujących w przypadku niewykonywania transakcji wewnątrzwspólnotowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 marca 2011 r. (data wpływu 29 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku składania informacji podsumowujących - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 marca 2011 r. złożono wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku składania informacji podsumowujących.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest podatnikiem podatku od towarów i usług zobowiązanym do składania miesięcznych deklaracji. W dniu 28 kwietnia 2010 r. zarejestrowała się jako podatnik VAT UE i po zarejestrowaniu dokonała, wyłącznie w miesiącu kwietniu 2010 r., zakupu towarów inwestycyjnych w ramach nabyć wewnątrzwspólnotowych. Wypełniając obowiązek wynikający z art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług Spółka złożyła do organu podatkowego informacje podsumowujące za miesiące kwiecień, maj oraz czerwiec 2010 r. Od lipca 2010 r. z uwagi na fakt, iż nie dokonywała jakichkolwiek nabyć i dostaw towarów na terenie Unii Europejskiej, zaprzestała składania informacji podsumowujących. Informacje te nie są składane do chwili obecnej za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, co skutkuje, iż podatnik jest zobowiązany je składać do 15. dnia następnego miesiąca. Pomimo nieskładania przez Spółkę przez okres, o którym mowa w art. 97 ust. 15 ustawy o podatku od towarów i usług informacji podsumowujących (t.j. przez okres ponad 6 miesięcy), naczelnik urzędu skarbowego nie wykreślił z urzędu Spółki jako podatnika VAT UE oraz nie powiadomił Jej o powyższym fakcie. W miesiącu marcu 2011 r. Spółka nabyła towary na terenie Unii Europejskiej i zamierza do dnia 15 kwietnia 2011 r. złożyć informację podsumowującą za marzec 2011 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00