Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.06.2011, sygn. ITPB2/436-40/11/TJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Wniesienie aportu w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki z o.o..

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zmianami) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zmianami) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 15 marca 2011 r. (data wpływu 18 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie opodatkowania czynności wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki z o.o. na pokrycie kapitału zakładowego

  • jest nieprawidłowe w części dotyczącej pojęcia zorganizowanej części przedsiębiorstwa
  • jest prawidłowe w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie opodatkowania czynności wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki z o.o. na pokrycie kapitału zakładowego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

P. S.A (dalej: P.) jest ogólnopolskim operatorem telewizji kablowej, dostawcą telewizji cyfrowej, Internetu szerokopasmowego i mobilnego oraz stacjonarnych i mobilnych usług telefonicznych. P. jako lider wśród operatorów telewizji kablowej działa w ponad 2 tys. polskich miejscowości. Od 2006 r. P. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych. P. jest właścicielem znaku towarowego: M" (dalej: Znak), który jest związany ze świadczonymi usługami na polskim rynku. Znak ten został przez P. wytworzony we własnym zakresie i jest zarejestrowany jako przedmiot ochrony własności przemysłowej. W celu utrzymania silnej pozycji rynkowej oraz dalszej ekspansji P. prowadzi intensywne działania w zakresie kreowania wizerunku P. polegające na prowadzeniu kampanii medialnych i kampanii marki M", które leżą w kompetencji Biura Public Relations P. (dalej: Biuro PR). Biuro PR posiada dużą autonomię i niezależność w realizacji swoich zadań, samodzielnie nawiązuje kontakty i relacje biznesowe z kooperantami (głównie z prasą), zawiera umowy sponsorskie i umowy współpracy z mediami. Biuro PR opracowuje również własne, roczne plany strategiczne zakładające wspieranie wizerunku marki M", a także budżety operacyjne uwzględniające koszty funkcjonowania Biura PR (w tym koszty pracownicze). P. nie ingeruje w bieżące działania Biura PR pozostawiając mu swobodę w doborze środków i metod realizacji postawionych zadań. Biuro PR prowadzi bieżącą działalność PR w następujących obszarach:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00