Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2011, sygn. ITPP2/443-218a/11/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-218a/11/EK
Skoro miejscem świadczenia usług marketingowych, świadczonych przez Spółkę jest Litwa, to obrót uzyskany z tytułu ich świadczenia, zgodnie z art. 100 ust. 1 pkt 4, należy wykazać w informacji podsumowującej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. z 2005 roku Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 lutego 2011 r. (data wpływu 9 lutego 2011 r.), uzupełnionym w dniu 28 kwietnia 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania usług marketingowych, świadczonych na rzecz kontrahenta z Litwy oraz wykazania ich w informacji podsumowującej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 lutego 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 28 kwietnia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania usług marketingowych, świadczonych na rzecz kontrahenta z Litwy oraz wykazania ich w informacji podsumowującej.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka, będąca podatnikiem VAT czynnym, zarejestrowanym jako podatnik VAT UE, podpisała umowę z firmą litewską o wykonanie usług marketingowych. Zleciła je innej firmie polskiej. Po wykonaniu usług firma polska wystawiła Spółce fakturę, którą ta refakturuje na firmę zagraniczną. Usługobiorca jest podatnikiem w rozumieniu art. 28a, zarejestrowanym jako podatnik VAT UE. Miejsce konsumpcji ww. usług znajduje się w siedzibie firmy zagranicznej na Litwie. Z umów marketingowych wynika, że zakres i sposób wykonania przedmiotowych usług ustalany będzie między zleceniobiorcą a zleceniodawcą. Ustalana jest również konkretna data wykonania usługi, np. gazetka obowiązuje od 16-24 marca 2011 r., czyli za wykonanie usługi uważa się dzień 24 marca 2011 r. Po wykonaniu usługi firma polska wystawia Spółce fakturę za usługi marketingowe, w ciągu 7 dni, natomiast Spółka refakturuje tę fakturę na Litwę również w terminie 7 dni od wykonania tej usługi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right