Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2011, sygn. ITPP3/443-56/11/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-56/11/JK
Organ nie mógł zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy w pełnym zakresie bowiem wskazano we wniosku, iż jedynym warunkiem stosowania elektronicznego przesyłu faktur jest uprzednia akceptacja tego sposobu przesyłania faktur przez odbiorcę faktury - stanowisko Spółki należało uznać za nieprawidłowe.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2011 r. (data wpływu 9 marca 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 29 marca 2011 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku na podstawie faktur przesłanych pocztą elektroniczną - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 marca 2011 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku na podstawie faktur przesłanych pocztą elektroniczną.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności dokonuje szeregu transakcji, które są dokumentowane fakturami VAT. W związku z powyższym, zgodnie z przepisami ustawy o podatku VAT Spółka obowiązana jest zarówno do wystawiania jak i odbioru znacznej ilości faktur. Dotychczas Spółka jako odbiorca, pocztą elektroniczną otrzymywała jedynie kopie wystawionych dla niej faktur, natomiast oryginał trafiał do Spółki za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Powyższy model dostarczania faktur jest zdaniem Wnioskodawcy wysoce nieefektywny, kosztowny i czasochłonny dla obu stron transakcji. Często ma miejsce zagubienie faktur przez pocztę. Obecnie część kontrahentów Wnioskodawcy rozważa możliwość wysyłania oryginałów faktur sprzedaży drogą elektroniczną jako załącznik do e-maila w formacie PDF. Oryginały faktur byłyby zatem wysyłane do Wnioskodawcy drogą elektroniczną, a następnie Spółka - drukowałaby otrzymane faktury i przechowywała w formie papierowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right