Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.02.2011, sygn. ITPP2/443-1159/10/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1159/10/AK
Naczepy statkowe (roll-trailery), które jak wynika z wniosku - są specyfiką dotyczącą tylko statków typu ro-ro, nie posiadają homologacji, jak naczepy poruszające się po drogach publicznych i mogą być eksploatowane tylko w obrębie statku/nabrzeża portowego, mimo swojego nazewnictwa, nie posiadają cech, które pozwalałyby uznać je za środki transportu dla celów podatku od towarów i usług. W związku z powyższym, w porządku prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2009 r., miejscem świadczenia i opodatkowania ich dzierżawy przez Spółkę na rzecz kontrahenta z kraju trzeciego stosownie do dyspozycji przepisu art. 27 ust. 3 pkt 1 i ust. 4 pkt 6 ustawy - jest kraj, gdzie nabywca posiada siedzibę.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2010 r. (data wpływu 16 listopada 2010 r.), uzupełnionym w dniu 24 stycznia i 4 lutego 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej do usługi dzierżawy naczep statkowych (roll-trailerów), stanowiących wyposażenie statku typu ro-ro, świadczonej na rzecz kontrahenta z kraju trzeciego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right