Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.12.2010, sygn. ILPP2/443-1614/10-4/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1614/10-4/BA

W jaki sposób należy sporządzić korekty złożonych do tej pory deklaracji VAT, aby Wnioskodawca mógł skorzystać ze prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wykazany na fakturach zakupu i dotyczący środków trwałych o cenach jednostkowych przekraczających 15000 zł i wykorzystywanych wyłącznie na potrzeby działalności opodatkowanej, nieprzerwanie od 1 maja 2006r.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2010 r. (data wpływu 30 września 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 7 grudnia 2010 r. (data wpływu 9 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 grudnia 2010 r. (data wpływu 9 grudnia 2010 r.) o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jako przedsiębiorca zwolniony podmiotowo z VAT zakupił w okresie lipiec wrzesień 2005 urządzenia, których ceny jednostkowe przekroczyły 15000 zł. Zainteresowany otrzymał faktury VAT potwierdzające dokonane zakupy i po wpisaniu ich do ewidencji środków trwałych rozpoczął ich gospodarcze wykorzystywanie. Począwszy od 1 maja 2006 r. ww. środki trwałe były wykorzystywane przez Wnioskodawcę dalej na tą samą działalność. Jednak od tego dnia była to i jest nadal wyłącznie działalność opodatkowana podatkiem od towarów i usług. Powyższą działalność opodatkowaną Zainteresowany wykonywał początkowo samodzielnie a od dnia 26 października 2007 r. w ramach Spółki cywilnej, do której wszystkie te środki zostały przez niego wniesione. Po wniesieniu ww. środków do Spółki Wnioskodawca kontynuował bez przerwy i kontynuuje dalej swoją działalność jednak w innym zakresie. Także Spółka kontynuowała bez przerwy i kontynuuje swoją działalność do chwili obecnej, wykorzystując wszystkie wspomniane środki trwałe wyłącznie na potrzeby działalności opodatkowanej. Do chwili obecnej Zainteresowany nie korzystał z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wykazany na fakturach zakupu ww. środków trwałych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00