Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2010, sygn. ILPP2/443-1312/10-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1312/10-2/EN
Czy powyższa wykładnia celowościowa uprawnia również Gminę do wystawiania:
1. not do faktur VAT wystawianych przez dostawców w latach 2006-2010 formalnie na NIP Urzędu Miasta i Gminy, a w rzeczywistości dotyczących zakupów dokonywanych przez samą Gminę;
2. faktur korygujących VAT dotyczących obrotu dokonanego przez Gminę w latach 2006-2010 potwierdzonego fakturami VAT wystawionymi w tym okresie przez dostawców formalnie na NIP Urzędu Miasta i Gminy, a w rzeczywistości dotyczących zakupów dokonywanych przez samą Gminę; pomimo iż Gmina swój własny numer NIP otrzymała dopiero w 2010 roku?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy M., przedstawione we wniosku z dnia 3 sierpnia 2010 r. (data wpływu 13 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia not oraz faktur korygujących jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia not oraz faktur korygujących.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
W roku 1998 został nadany Urzędowi Miasta i Gminy M. numer identyfikacji podatkowej NIP, który identyfikował Urząd, jako płatnika zaliczek podatku dochodowego od osób fizycznych pobieranego przez Urząd, od zatrudnionych w nim pracowników. Urząd Miasta i Gminy M. został zarejestrowany przez Urząd Skarbowy, jako czynny podatnik VAT-u. Gmina M. nie dysponowała odrębnym numerem NIP. Do końca maja 2010 roku nadany numer NIP był numerem wspólnym, z którego Urząd korzystał i korzysta w rozliczeniach z urzędem skarbowym, gdy występował, jako płatnik, a Gmina wówczas, gdy rozliczała i rozlicza się w deklaracjach VAT-7 z urzędem skarbowym z podatku od towarów i usług VAT. W efekcie na fakturach zakupu VAT będących efektem zawieranych przez Gminę umów widnieje NIP nadany Urzędowi Miasta i Gminy M. Również na fakturach sprzedaży VAT realizowanej przez Gminę widnieje numer NIP nadany Urzędowi Miasta i Gminy M. Podobnie składane były deklaracje VAT-7 z numerem NIP nadanym Urzędowi Miasta i Gminy M., choć faktycznie deklaracje te dotyczyły Gminy. Zaistniało nieporozumienie w wyniku, którego ten sam numer NIP był wykorzystywany przez Urząd Miasta i Gminy M. oraz samą Gminę M.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right