Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2010, sygn. ILPP2/443-926/10-3/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-926/10-3/EN

Jak należy postąpić w przypadku otrzymania faktur korygujących zawierających błędne daty wystawienia?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2010 r. (data wpływu 23 czerwca 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 10 września 2010 r. (data wpływu 13 września 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie postępowania w przypadku otrzymania faktur korygujących wystawionych w sposób nieprawidłowy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 czerwca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie postępowania w przypadku otrzymania faktur korygujących wystawionych w sposób nieprawidłowy. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 10 września 2010 r. (data wpływu 13 września 2010 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni w połowie stycznia bieżącego roku podpisała zamówienie na realizację sesji zdjęciowej. Odbyła się ona w zaplanowanym terminie, a poprzedzona została wpłatą zaliczki w dniu 15 stycznia.

W dniu 12 marca 2010 r. Zainteresowana otrzymała list polecony zawierający dwie faktury VAT:

  1. fakturę zaliczkową wystawioną z datą 31 stycznia 2010 r. i datą sprzedaży 31 marca 2010 r.,
  2. fakturę rozliczającą całą usługę wystawioną z datą 3 marca 2010 r.

Ww. faktury zostały wystawione mimo, iż usługa nie została w pełni wykonana, ponadto zawierały błędy; faktura zaliczkowa sporządzona została z błędną datą zarówno wystawienia jak i sprzedaży, faktura końcowa natomiast nie zawierała adnotacji o wystawionej wcześniej fakturze zaliczkowej, z faktury tej nie wynikało również na jaką kwotę opiewała całość wyświadczonej usługi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00