Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2010, sygn. ILPB2/436-99/10-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu

Czy Spółka Marketingowa będzie zobowiązana do zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych z tytułu zawarcia umowy spółki związanej z wniesieniem do niej przez Spółkę, w zamian za udziały Spółki Marketingowej, wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu (jednocześnie Spółka pragnie podkreślić, że wniesienie wkładu nastąpi po dniu 22 kwietnia 2010 r., tj. po dniu wejścia w życie odpowiednich zmian w ustawie o podatku od czynności cywilnoprawnych)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 4 maja 2010 r. (data wpływu 6 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej:

  1. podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej,
  2. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
  • przychodu z tytułu wniesienia części przedsiębiorstwa do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,
  • ustalenia wartości początkowej wnoszonych do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością znaków towarowych,
  • momentu rozpoczęcia amortyzacji znaków towarowych w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością,
  • podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu.
  • close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00