Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.06.2010, sygn. ILPP1/443-290/10-6/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-290/10-6/AI

1. Czy do otrzymanych i następnie refakturowanych najemcom kwot należy doliczyć VAT wg stawek obowiązujących?
2. Czy przenoszone na najemców miesięczne koszty zarządzania nieruchomością podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 22%?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Cywilnej, przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2010 r. (data wpływu 12 marca 2010 r.), uzupełnionym pismami z dnia 20 maja 2010 r. (data wpływu 24 maja 2010 r.) oraz z dnia 8 czerwca 2010 r. (data wpływu 14 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kwot należnych z tytułu najmu lokali użytkowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kwot należnych z tytułu najmu lokali użytkowych. Powyższy wniosek uzupełniono pismami z dnia: 20 maja 2010 r. oraz 8 czerwca 2010 r. o doprecyzowanie opisanego stanu faktycznego, zredagowanie pytania, przedstawienie własnego stanowiska do zredagowanego pytania oraz dokonanie opłaty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jako podstawowy zakres działalności gospodarczej prowadzi wynajem posiadanych lokali użytkowych. Do dnia 31 grudnia 2009 r. Zainteresowany otrzymywał od developera za pośrednictwem zarządu/zarządcy nieruchomości faktury VAT, ujmujące koszty zarządzania budynkiem oraz koszty części wspólnej proporcjonalnie do posiadanego udziału w nieruchomości, które następnie były refakturowanie najemcom.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00