Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2010, sygn. ILPP2/443-1768/09-4/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1768/09-4/BA
1. Czy Spółka prawidłowo rozpoznaje materiały drukowane i informacyjne, co ma znaczenie dla prawidłowego postępowania w podatku od towarów i usług?
2. Czy Spółka prawidłowo rozlicza podatek od towarów i usług od zużytych materiałów reklamowych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28 grudnia 2009 r. (data wpływu 30 grudnia 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 5 marca 2010 r. (data wpływu dnia 9 marca 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w zakresie rozliczenia usług gastronomicznych i noclegowych, prezentów o małej wartości oraz uznania za materiały reklamowe i informacyjne wymienione przez Wnioskodawcę towarów z wyjątkiem kalendarzy i notesów (kostki) z logo Spółki,
- nieprawidłowe w pozostałym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 30 grudnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania materiałów drukowanych i informacyjnych oraz zużytych materiałów reklamowych. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 5 marca 2010 r. (data wpływu 9 marca 2010 r.) o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca w ramach reklamy i promocji swoim obecnym kontrahentom, jak i potencjalnym, zarówno podczas spotkań biznesowych, jak i podczas targów rozdaje gadżety firmowe, materiały reklamowe oraz materiały drukowane i informacyjne. Zainteresowany dba również o wystrój wnętrz spółki i ich dekorację. Pod kątem uznania za koszt w podatku dochodowym od osób prawnych (pdop) Wnioskodawca wszystkie zakupy materiałów reklamowych dzieli na:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right