Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2010, sygn. ILPP1/443-1578/09-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1578/09-4/KG

Wystawianie i rozliczanie faktur korygujących po zakupie zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki reprezentowanej przez pełnomocnika doradcę podatkowego, przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2009 r. (data wpływu 21 grudnia 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 9 marca 2010 r. (data wpływu 12 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania i rozliczania faktur korygujących jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 grudnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania i rozliczania faktur korygujących. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 9 marca 2010 r. (data wpływu 12 marca 2010 r.) o informacje doprecyzowujące zaistniały stan faktyczny.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Dnia 1 października 2009 r. Wnioskodawca nabył od spółki x zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

Na zorganizowaną część przedsiębiorstwa składały się:

  1. środki trwałe,
  2. elementy wyposażenia przedsiębiorstwa nie będące środkami trwałymi,
  3. pozostałe aktywa i pasywa, które obejmują wartość firmy w postaci generowania zysku rozumianej jako udział w rynku zorganizowanej sieci dystrybucji, kontaktów z kontrahentami,
  4. zapasy towarów handlowych,
  5. należności i zobowiązania związane z prowadzeniem działalności gospodarczej organizowanej części przedsiębiorstwa.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00