Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.01.2010, sygn. ILPP2/443-1478/09-2/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1478/09-2/EWW

dokumentacja WDT oraz stawka podatku

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki x, przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2009 r. (data wpływu 30 października 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz stawki podatku
jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 października 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz stawki podatku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca sprzedaje kontrahentowi z Wielkiej Brytanii wytworzone przez siebie wyroby. Wystawia fakturę sprzedażową, specyfikację tzw. packin list i potwierdzenie przyjęcia towaru. Towar zabiera przewoźnik, zostawiając jedną kopię CMR w Spółce, ze swoim podpisem potwierdzającym załadunek na swój środek transportu. Następnie przewoźnik zawozi towar odbiorcy zagranicznemu. Niestety Zainteresowany nie może wyegzekwować od klienta oraz przewoźnika podpisanych i opieczętowanych kopii tych dokumentów. Są one jednak opieczętowane i przesyłane w wersji elektronicznej. Podpis odbierającego widnieje wyłącznie na dokumencie klienta potwierdzającego odbiór towaru.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00