Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2010, sygn. IPPB5/423-169/11-3/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-169/11-3/DG
Spółka wnosi o potwierdzenie, że opisana w powyższym stanie faktycznym transakcja wniesienia przez Spółkę wkładu niepieniężnego (aportu) do sp. z o.o. w zamian za udziały sp. z o.o. nie będzie skutkować powstaniem przychodu podatkowego po stronie Spółki na podstawie art. 12 ust.1 pkt 7 ustawy PDOP. W związku z faktem, że przedmiotem aportu spółki do sp. z o.o. będzie zorganizowana cześć przedsiębiorstwa w rozumieniu z art. 4a pkt 4 ustawy PDOP.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 28.02.2011r. (data wpływu 28.02.2011r.) uzupełnione pismem z dnia 13.04.2011r. (data wpływu 14.04.2011r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie skutków podatkowych transakcji wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej w zamian za udziały jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 lutego 2011r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych transakcji wniesienia wkładu niepieniężnego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka z siedzibą w W. jest członkiem grupy kapitałowej, której głównym przedmiotem działalności jest produkcja wyrobów ze szkła kryształowego.
W ramach prowadzonych działań restrukturyzacyjnych mających na celu utrzymanie oraz dalszy wzrost pozycji rynkowej Spółki, dalszą ekspansję w obszarze wyrobów kryształowych, wzrostu rozpoznawalności marki i używanych znaków towarowych, Spółka planuje podjąć czynności zmierzające do wyodrębnienia ze swej struktury (tj. oddzielenia od działalności podstawowej, części działalności marketingowej związanej z szeroko rozumianymi działaniami reklamowymi, sprzedażowymi, promocyjnymi, badaniami rynku oraz działalności związanej z rozwojem i zarządzaniem marką, znakami towarowymi a także innymi autorskimi prawami majątkowymi (dalej działalność związana z prawami własności intelektualnej i działalności na rzecz rozwoju marki).