Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.11.2010, sygn. IPPP2-443-632/10-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-632/10-4/AK
nieodpłatne przekazanie w ramach akcji promocyjnej napojów (usługa gastronomiczna) oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług wykorzystywanych do wytworzenia napojów przekazywanych nieodpłatnie
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2010r. (data wpływu 26 sierpnia 2010r.), uzupełnionym w dniu 27 września 2010r. (data wpływu 28 września 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania napojów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług wykorzystywanych do wytworzenia napojów przekazywanych nieodpłatnie - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 sierpnia 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania napojów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług wykorzystywanych do wytworzenia napojów przekazywanych nieodpłatnie. Przedmiotowy wniosek, w odpowiedzi na wezwanie Nr IPPP2-443-632/10-2/AK z dnia 20 września 2010r. (data doręczenia 27 września 2010r.), został uzupełniony w dniu 27 września 2010r. (data wpływu 28 września 2010r.).
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
M. Sp. z o.o. (dalej: M. lub Spółka) prowadzi sieć restauracji szybkiej obsługi na terenie całej Polski. Spółka oferuje swoim klientom sprzedaż usług gastronomicznych, żywności - zarówno w stanie nieprzetworzonym (np. jabłka), jak i przetworzonym (np. frytki, hamburgery, tortilla z kurczakiem, desery) - oraz napojów (coca-cola, soki, napoje mleczne, woda mineralna, herbata, kawa itp.). W zależności od sposobu obsługi klienta sprzedaż Spółki jest dla celów VAT definiowana jako sprzedaż usługi (gastronomicznej) albo sprzedaż towaru (żywności napojów). W tym zakresie M. dysponuje trzema indywidualnymi interpretacjami podatkowymi wydanymi przez Ministra Finansów w dniu 19 lutego 2008.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right