Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2010, sygn. IPPP1-443-1044/10-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1044/10-2/IGo
Gdy faktury nie zostały wysłane, gdy zostały wysłane, ale nie odebrane oraz gdy zostały wysłane, odebrane, a następnie odesłane przez kontrahentów, nie doszło do zrealizowania transakcji. Zatem stwierdzić należy, iż Zainteresowany ma prawo do anulowania przedmiotowych faktur.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 20.09.2010r. (data wpływu 07.10.2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania wystawionych faktur VAT - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 07.10.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania wystawionych faktur VAT.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Spółka jest producentem i dystrybutorem soczewek optycznych. Klientami Spółki są salony optyczne i hurtownie optyczne.
Spółka wykorzystuje w prowadzonej przez siebie działalności zintegrowany system finansowo-księgowy, w skład którego wchodzi moduł sprzedaży. System ten, jednocześnie ze sporządzeniem dokumentów wydania towaru (WZ) generuje automatycznie faktury sprzedaży. System zawiera także opcję umożliwiającą ręczne wystawianie faktur sprzedaży.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right