Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.11.2010, sygn. IPPP2/443-837/10-2/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-837/10-2/KOM

Opodatkowanie premii pieniężnych, sposób dokumentowania premii pieniężnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21 października 2010r. (data wpływu 28 października 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest prawidłowe w zakresie opodatkowania premii pieniężnych;
  • jest nieprawidłowe w zakresie sposobu dokumentowania premii pieniężnych.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych i sposobu ich dokumentowania.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Głównym przedmiotem działalności Spółki jest działalność wydawnicza oraz sprzedaż książek. W ramach prowadzonej działalności Spółka rozwinęła także działalność handlową obcymi książkami we własnej sieci dystrybucji. Na podstawie zawartych umów o współpracy w zakresie dystrybucji książek, wydawnictwa książkowe dokonują na rzecz Spółki dostaw książek, które następnie są sprzedawane przez Spółkę w jej własnym imieniu. Umowy dystrybucyjne w sposób kompleksowy określają warunki współpracy pomiędzy stronami.

W/w umowy przewidują m.in., że w przypadku osiągnięcia przez Spółkę określonego w umowie poziomu obrotów netto wynikających z faktur VAT dokumentujących sprzedaż netto, wystawionych przez wydawnictwa na rzecz Spółki i dotyczących faktycznie zrealizowanych przez Spółkę zakupów w danym roku kalendarzowym, Spółce przysługiwać będzie prawo do rocznego bonusu pieniężnego (premii pieniężnej). W przypadku, gdy Spółka nie zrealizuje określonego w umowie progu obrotów, wydawnictwo nie jest zobowiązane do wypłaty bonusu pieniężnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00