Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.09.2010, sygn. IPPP3/443-620/10-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-620/10-4/SM
uregulowania dotyczące świadczenia usług opracowania studium wykonalności linii kolejowej dużych prędkości
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22.06.2010 r. (data wpływu 24.06.2010 r.), uzupełnionego w dniu 19.07.2010 r. w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-620/10-2/SM z dnia 06.07.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uregulowań dotyczących świadczenia usług opracowania studium wykonalności linii kolejowej dużych prędkości - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24.06.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ww. Wniosek został uzupełniony w dniu 19.07.2010 r. (w zakresie dokumentów potwierdzających właściwe umocowanie osób reprezentujących Spółkę) w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-620/10-2/SM z dnia 06.07.2010 r.
W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.
Konsorcjum, którego liderem jest Wnioskodawca, wygrało w Polsce przetarg na opracowanie studium wykonalności linii Y, czyli linii Kolei Dużych Prędkości (KDP). Istotą projektu jest świadczenie usług przygotowawczych dotyczących koncepcji i analiz (ekonomicznych, środowiskowych, społecznych, gospodarczych, technicznych, prawnych, organizacyjnych) związanych z przyszłą realizacją tego projektu. Głównym celem przygotowania studium wykonalności jest dostarczenie Zamawiającemu oraz podmiotom finansującym przedsięwzięcie podstaw do podjęcia finansowych i rzeczowych decyzji dotyczących budowy linii. Studium będzie kluczowym dokumentem dla realizacji całego przedsięwzięcia. Ma ono pozwolić na wybranie wariantu przebiegu linii KDP, przeprowadzenie procedury oceny oddziaływania na środowisko oraz określenie możliwości finansowania i formuły prawno-organizacyjnej przedsięwzięcia. Dopiero na podstawie przygotowanej przez Wnioskodawcę koncepcji oraz przedstawionych analiz Zamawiający podejmie decyzje o realizacji przedsięwzięcia i ewentualnym rozpisaniu przetargu na dostarczenie projektu budowlanego, wykonawczego oraz na budowę KDP w Polsce.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right