Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.09.2010, sygn. IPPP1/443-633/10-4/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-633/10-4/AP
Czy otrzymane premie pieniężne (za osiągnięcie określonego poziomu zakupów) nie podlegają opodatkowaniu VAT, gdyż nie stanowią one wynagrodzenia za czynności opodatkowane VAT na mocy ustawy o VAT, a w rezultacie otrzymanie takich premii nie powinno być dokumentowane fakturami VAT wystawianymi przez Wnioskodawcę?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2010 r. (data wpływu 21 czerwca 2010 r.), uzupełnionym na wezwanie tut. Organu z dnia 29 lipca 2010 r. (doręczone 5 sierpnia 2010 r.) pismem z dnia 5 sierpnia 2010 r. (data wpływu 10 sierpnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania otrzymywanych premii pieniężnych - jest prawidłowe
- sposobu dokumentowania otrzymanych premii pieniężnych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 czerwca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania oraz sposobu dokumentowania otrzymanych premii pieniężnych.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony na wezwanie tut. Organu z dnia 29 lipca 2010 r. nr IPPP1/443-633/10-2/AP pismem z dnia 5 sierpnia 2010 r. (data wpływu 10 sierpnia 2010 r.).
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (zwana dalej Wnioskodawcą lub Spółką) należy do grupy kapitałowej stanowiącej sieć domów mediowych, oferujących swoim klientom szeroki zakres usług z dziedziny planowania i doradztwa marketingowego. Działalność Spółki koncentruje się na szeroko rozumianym doradztwie marketingowym rozumianym jako planowanie i wdrażanie komunikacji marketingowej. Obejmuje ona w szczególności planowanie i zakup mediów, kampanie reklamowe, negocjacje cen z dostawcami przestrzeni i czasu reklamowego, dostarczanie reklamodawcom badań mediowych, w oparciu o które tworzone są strategie najskuteczniejszego dotarcia do klienta w celu realizacji celów biznesowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right