Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.06.2010, sygn. IPPP3/443-240/10-2/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-240/10-2/KB
Czy w świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego, Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie od Stacji Obsługi usług napraw gwarancyjnych samochodów, które są sprzedawane przez Spółkę?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 26.02.2010 r. (data wpływu 10.03.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie napraw gwarancyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10.03.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie napraw gwarancyjnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Przedmiotem działalności Spółki jest m. in. sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów marki oraz części zamiennych i akcesoriów do samochodów. Całość sprzedaży Spółki podlega opodatkowaniu VAT.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka nabywa nowe samochody bezpośrednio od ich producenta spółki z siedzibą w Korei Południowej (dalej: Producent). Nabywane przez Spółkę samochody sprzedawane są następnie ostatecznym klientom m.in. poprzez sieć dealerów na terytorium Polski.
Zgodnie z postanowieniami umowy zawartej z Producentem oraz postanowieniami umów zawieranych przez Spółkę z dealerami oraz Stacjami Obsługi, Spółka pełni obowiązki gwaranta wobec ostatecznych nabywców w stosunku do nabywanych przez nich samochodów (tj. Spółka ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji w odniesieniu do samochodów sprzedawanych przez dealerów). Jako gwarant, Spółka wskazywana jest również na książeczkach gwarancyjnych dla samochodów marki , które wydawane są ostatecznym nabywcom samochodów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right