Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.09.2010, sygn. IPPP2/443-876/08-10/AS/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-876/08-10/AS/KOM

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania produktów w ramach działań marketingowych,
prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem przekazanych nieodpłatnie produktów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27.08.2008r. (data wpływu 29.08.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów w ramach działań marketingowych jest prawidłowe
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem przekazanych nieodpłatnie produktów jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 02 czerwca 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów w ramach działań marketingowych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem przekazanych nieodpłatnie produktów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji i dystrybucji artykułów spożywczych (w tym słodyczy i kawy). Celem zwiększenia obrotów z tytułu sprzedaży wyprodukowanych oraz dystrybuowanych towarów, podejmowane są różnego rodzaju działania o charakterze marketingowym. Działania te skierowane są do:

  • podmiotów, które w oparciu o wiążące je ze Spółką umowy, nabywają oferowane przez nią produkty - hurtownicy, sieci supermarketów (dalej: kontrahenci)
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00