Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.09.2010, sygn. IPPP2/443-876/08-10/AS/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-876/08-10/AS/KOM
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania produktów w ramach działań marketingowych,
prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem przekazanych nieodpłatnie produktów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27.08.2008r. (data wpływu 29.08.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów w ramach działań marketingowych jest prawidłowe
- prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem przekazanych nieodpłatnie produktów jest prawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 02 czerwca 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów w ramach działań marketingowych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem przekazanych nieodpłatnie produktów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji i dystrybucji artykułów spożywczych (w tym słodyczy i kawy). Celem zwiększenia obrotów z tytułu sprzedaży wyprodukowanych oraz dystrybuowanych towarów, podejmowane są różnego rodzaju działania o charakterze marketingowym. Działania te skierowane są do:
- podmiotów, które w oparciu o wiążące je ze Spółką umowy, nabywają oferowane przez nią produkty - hurtownicy, sieci supermarketów (dalej: kontrahenci)
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right