Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.04.2010, sygn. IPPP1-443-282/10-2/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-282/10-2/EK

Opodatkowanie premii pieniężnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 04 marca 2010 r. (data wpływu 11 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 marca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji i marketingu na rynku polskim szeregu produktów/ marek należących do grupy U. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej spółka sprzedaje towary poprzez dwa kanały dystrybucji:

  1. Do dystrybutorów (odbiorcy bezpośredni), którzy następnie najczęściej odsprzedają te towary hurtownikom, lokalnym i regionalnym sieciom detalicznym oraz placówkom detalicznym (odbiorcy pośredni); Hurtownicy, detaliczne sieci lokalne/regionalne oraz placówki detaliczne nie nabywają towarów bezpośrednio od spółki,
  2. Do dużych sieci sprzedaży detalicznej (dalej: klienci kluczowi).

W celu uatrakcyjnienia sprzedaży, spółka zamierza wypłacać, zarówno odbiorcom bezpośrednim (z obu kanałów) oraz odbiorcom pośrednim, premie pieniężne. Wypłata premii każdorazowo zależy od łącznego spełnienia określonych warunków (wymienione w poszczególnych punktach niżej). Alternatywnie, w przypadku wybranych kontrahentów wypłata premii pieniężnej może następować w ramach zlecenia obsługi sfery marketingowo-promocyjnej podmiotowi trzeciemu. Zlecenie takie wykonywane jest przez zewnętrzną agencję promocyjną (to agencja promocyjna w ramach świadczonej usługi m. in. wypłaca premie pieniężne, następnie zaś dolicza wartość wypłacanych premii do wartości świadczonej na rzecz spółki usługi promocyjnej).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00