Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2010, sygn. IPPP1-443-292/10-2/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-292/10-2/EK
Nie ma możliwości wystawienia oryginału faktury w formie papierowej i przechowywania kopii tej faktury w formie elektronicznej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 02 marca 2010 r. (data wpływu 15 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania kopii faktur - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 marca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania kopii faktur.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka prowadzi sprzedaż hurtową książek, w tym głównie podręczników do księgarń, szkół i innych hurtowni wystawiając miesięcznie po kilka tysięcy faktur sprzedaży (w sezonie trwającym kilka miesięcy w granicach 7.000 faktur miesięcznie), dla około 3.000 odbiorców. Sprzedaż i jej fakturowanie odbywa się przy pomocy oprogramowania zapewniającego z jednej strony bezpieczne przechowywanie wszelkich danych związanych ze sprzedażą w tym nienaruszalnej treści faktur, jak i drukowanie faktur na papierze w dowolnym czasie, w tym także na użytek ewentualnych przyszłych kontroli. Wydruk faktur Oryginał jest przekazywany do odbiorcy a Kopia jest dotychczas przechowywana przez Spółkę w formie papierowej stanowiąc znaczne obciążenie kosztów poprzez zużycie papieru, segregatorów, tuszu i drukarek oraz pracochłonności i powierzchni biurowej wraz z szafami do ich archiwizowania. Całość zafakturowanej sprzedaży jest ujęta w comiesięcznych Rejestrach sprzedaży z zakresem informacji pokrywającej się z tą na poszczególnych fakturach (dokładne dane Odbiorcy, numer faktury, data sprzedaży i wystawienia, kwoty sprzedaży netto, Vat brutto według poszczególnych stawek) w formie papierowych wydruków będących podstawą do rozliczania Vat należnego z naliczonym. Rejestry sprzedaży wraz z innymi dokumentami księgowymi przechowywane są w formie papierowej. System informatyczny będący podstawą prowadzenia i archiwizacji sprzedaży w formie elektronicznej bazuje na licencjonowanym systemie ERP WF-MAG wersja 7.10.02 pracuje na bazie MS SQL 2000 Enterprise Edition. Dla celów bezpieczeństwa dokumentacji codziennie robiony jest backup wszystkich baz działających aktualnie na programie na oddzielny dysk sieciowy (oddzielne specjalne urządzenie). Na każdy rok jest zakupiony oddzielny dysk. Dodatkowo dane są archiwizowane na pytach DVD, które są umieszczane razem z dyskami z poszczególnych lat w specjalnej ognioodpornej szafie pancernej. Sięgnięcie do tak przechowywanych baz danych i na ich podstawie przeglądanie i wydrukowanie pojedynczych faktur jest zapewnione w każdej chwili na żądanie osób i organów do tego upoważnionych, w tym zwłaszcza w zakresie potrzeb ewentualnych kontroli.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right