Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.01.2010, sygn. IPPB5/423-750/09-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-750/09-2/JC
Czy wydatki ponoszone w związku z organizacją spotkań z klientami, w tym wydatki na zakup poczęstunku, napojów oraz zapłata za posiłek w restauracji stanowią koszty uzyskania przychodów dla Spółki?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30.10.2009 r. (data wpływu 23.11.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych podczas spotkań biznesowych:
- w części dotyczącej spotkań z kontrahentami w siedzibie Spółki - jest prawidłowe,
- w części dotyczącej spotkań z kontrahentami poza siedzibą Spółki - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23.11.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych podczas spotkań biznesowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka świadczy usługi z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania. W celu jak najlepszego wykonania swoich usług nieodłącznym elementem działalności naszej firmy są spotkania z klientami. Wyłącznym celem takich spotkań jest m.in. omówienie warunków współpracy, przedstawienie indywidualnej oferty dla klienta, podpisanie umów, negocjowanie umów etc.
Spotkania organizowane są w siedzibie Spółki lub w szczególnych przypadkach poza biurem np. w kawiarni lub restauracji.