Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2010, sygn. IPPB5/423-661/09-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-661/09-2/JC
Czy wydatki związane ze spotkaniem omówionym w stanie faktycznym niniejszego wniosku stanowią koszt uzyskania przychodu Spółki w rozumieniu podatku dochodowego od osób prawnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12.10.2009 r. (data wpływu 20.10.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych podczas spotkań z kontrahentami poza siedzibą Spółki - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20.10.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych podczas spotkań z kontrahentami poza siedzibą Spółki.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą niejednokrotnie ponosi wydatki na okazjonalne spotkania ze swoimi kontrahentami - bieżącymi jak i ewentualnie przyszłymi. W czasie tych spotkań omawiane są różnego rodzaju kwestie biznesowe. Omawiane są przyszłe spotkania, przedstawiana jest nowa oferta handlowa bądź analizowane są zaistniałe zdarzenia o wymiarze biznesowym a dotyczące Spółki. Spotkania takie odbywają się w znacznej mierze na zewnątrz siedziby Spółki w restauracjach, kawiarniach bądź innych lokalach gastronomicznych. Koszty takie pownoszone są czasami przez Spółkę (śniadanie, lunch, obiad czy kolacja). Zamawiane posiłki nie mają charakteru wytworności i nie odbiegają od zasadniczo zamawianych przy takich spotkaniach. Celem takiego posiłku nie jest w jakikolwiek sposób związane z okazaniem wytworności, przepychu. Stanowią wyłącznie tło, uzupełnienie podstawowego celu spotkania biznesowego.