Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2010, sygn. IBPP2/443-645/10/UH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-645/10/UH

Opodatkowanie przekazania nagród i prezentów w ramach promocji i reklamy. Opodatkowanie przekazania wyposażenia do punktów sprzedaży detalicznej w celu lepszej ekspozycji towaru.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2010r. (data wpływu 9 sierpnia 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 października 2010r. (data wpływu 18 października 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy:

  • przekazanie nagród i prezentów w ramach promocji i reklamy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jest nieprawidłowe,
  • przekazanie wyposażenia do punktów sprzedaży detalicznej w celu lepszej ekspozycji towaru podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 sierpnia 2010r. został złożony ww. wniosek uzupełniony z dnia 18 października 2010r. (data wpływu 18 października 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy przekazanie nagród i prezentów w ramach promocji i reklamy oraz przekazanie wyposażenia do punktów sprzedaży detalicznej w celu lepszej ekspozycji towaru podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży hurtowej towarów FMCG. W celu intensyfikacji sprzedaży, Wnioskodawca przekazuje swoim kontrahentom nieodpłatnie nagrody i prezenty w ramach promocji i reklamy. Przekazanie nagród i prezentów odbywa się w momencie osiągnięcia przez kontrahenta określonego poziomu zakupów, np. za kupno 5 opakowań towaru, szóste opakowanie kontrahent otrzymuje gratisowo. Jednocześnie Wnioskodawca podkreśla, że podatek naliczony VAT od przekazanego w gratisie szóstego opakowania został odliczony przy jego nabyciu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00