Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2010, sygn. IBPBI/2/423-1895/10/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1895/10/KB
dokumentowanie transakcji rachunkami
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17 grudnia 2010r. (data wpływu do tut. Biura 21 grudnia 2010r.), uzupełnionym w dniu 22 grudnia 2010r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej Ordynacji podatkowej w zakresie sposobu dokumentowania transakcji gospodarczych rachunkami jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 grudnia 2010r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej Ordynacji podatkowej w zakresie sposobu dokumentowania transakcji gospodarczych rachunkami.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca, jako beneficjent, zakończył 30 września 2010r. realizację projektu ... Wnioskodawcy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 2013. Projekt uzyskał dofinansowanie umowne z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa w wysokości 75% poniesionych kosztów kwalifikowanych, przy udziale wkładu własnego Wnioskodawcy w wysokości 25% poniesionych kosztów kwalifikowanych. Poniesione koszty kwalifikowane są dokumentowane przez zapłacone oryginały faktur lub rachunków z tytułu realizacji projektu. Podczas kontroli w dniach 14 15 grudnia 2010r. przeprowadzonej przez instytucję zarządzającą regionalnym programem operacyjnym, tj. przez urząd marszałkowski, Wnioskodawca przedłożył przedstawicielom organu kontrolującego oryginały faktur i rachunków. Kontrolerzy nie zaakceptowali rachunków twierdząc, że nie są one oryginałami. Oryginały faktur i rachunków winny być na odwrocie opisane. Opis ten, zgodnie z wymaganą treścią opisu wg instrukcji, zajmuje prawie arkusz papieru formatu A-4. Druki rachunków z bloczków są dużo mniejsze i nie mieszczą wymaganego opisu. Stąd szablon druku rachunku zawierający pole Oryginał/Kopia, został wypełniony i skserowany 2x na kartkach papieru o formacie A-4. Na jednej kserokopii wypełnionego szablonu rachunku został skreślony wyraz kopia, a bez skreślenia pozostawiono wyraz oryginał.