Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.11.2010, sygn. IBPP3/443-671/10/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-671/10/PK
określenia miejsca świadczenia usług pozyskiwania studentów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16 sierpnia 2010r. (data wpływu 6 września 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 października 2010r. (data wpływu 28 października 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług pozyskiwania studentów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 września 2010r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług pozyskiwania studentów. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 października 2010r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:
Wnioskodawca jako uczelnia wyższa będąca podatnikiem VAT zamierza zlecić kontrahentowi zagranicznemu usługi w zakresie pozyskiwania dla uczelni studentów obcokrajowców poza granicami Polski. Kontrahent Wnioskodawcy nie posiada miejsca prowadzenia działalności w kraju. Zakres świadczonych przez kontrahenta zagranicznego na rzecz uczelni usług będzie obejmował: rekrutację studentów, wstępną selekcję kandydatów, weryfikację dokumentów i ich uwierzytelnianie, pomoc w egzekwowaniu należnych opłat, pośredniczenie w kontaktach ze studentami zagranicznymi. Z tytułu wymienionych usług uczelnia będzie otrzymywała od kontrahenta zagranicznego faktury.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right