Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2010, sygn. IBPP1/443-687/10/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-687/10/BM

w zakresie opodatkowania otrzymanych premii pieniężnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 lipca 2010r. (data złożenia 23 lipca 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 października 2010r. (data złożenia 7 października 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie otrzymanych premii pieniężnych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lipca 2010r. złożono w tutejszym organie wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie otrzymanych premii pieniężnych.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 5 października 2010r. (data złożenia 7 października 2010r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-687/10/BM z dnia 28 września 2010r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej: Spółka) prowadzi działalność produkcyjną oraz handlową, w ramach której nabywa od swoich dostawców komponenty i materiały do produkcji pojazdów oraz towary handlowe do odsprzedaży. W przypadku niektórych dostawców Spółka zawiera dodatkowe porozumienia handlowe (dalej: porozumienie), które przewidują dla Wnioskodawcy możliwość uzyskania od dostawcy specjalnego wynagrodzenia w formie jednorazowej premii pieniężnej (bonusu) za dokonanie u niego większej niż wcześniej przewidywano wartości zakupów w określonym czasie.

W zawieranych przez Wnioskodawcę porozumieniach, z reguły, określanych jest kilka progów kwotowych wskazujących na wartość zakupów, których realizacja upoważnia Spółkę do otrzymania premii (bonusu). Dla każdego zakresu wartości progowych zakupów przyporządkowana jest inna kwota przysługującej od dostawcy premii pieniężnej, a kwota należnej premii rośnie wraz z przekroczeniem przez Spółkę kolejnych poziomów wartości (progów) zakupów zrealizowanych u danego dostawcy. Określone porozumieniem progi wartościowe, od których realizacji uzależniona jest wysokość premii (bonusu) należnego Wnioskodawcy mogą bądź odnosić się do wartości wszystkich transakcji zakupu zrealizowanych z danym dostawcą w danym okresie bądź mogą wskazywać na obrót dotyczący zakupów określonego asortymentu (określonego towaru) dostarczanego do Wnioskodawcy przez dostawcę z którym zawierane jest porozumienie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00