Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2010, sygn. IBPP1/443-460/10/AZb, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-460/10/AZb

Czy czynność zbycia przedsiębiorstwa w drodze aportu jest czynnością, do której nie stosuje się przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, a w konsekwencji czy w momencie zbywania przedsiębiorstwa Spółdzielnia nie ma obowiązku dokonywać jakichkolwiek korekt w stosunku do odliczonego wcześniej podatku VAT od zakupionych materiałów, towarów, wyposażenia lub środków trwałych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 maja 2010r. (data wpływu 19 maja 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 lipca 2010r. (data wpływu 16 lipca 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania przepisów ustawy dla czynności zbycia przedsiębiorstwa Spółdzielni w drodze aportu oraz obowiązku dokonywania jakichkolwiek korekt w zakresie podatku naliczonego w stosunku do zakupionych materiałów, towarów, wyposażenia i środków trwałych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 maja 2010r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania przepisów ustawy dla czynności zbycia przedsiębiorstwa Spółdzielni w drodze aportu oraz obowiązku dokonywania jakichkolwiek korekt w zakresie podatku naliczonego w stosunku do zakupionych materiałów, towarów, wyposażenia i środków trwałych. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 12 lipca 2010r. (data wpływu 16 lipca 2010r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00