Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2010, sygn. IBPP3/443-584/10/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-584/10/AB
przesyłanie faktur drogą elektroniczną
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20 lipca 2010 r. (data wpływu do tut. organu 4 sierpnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie przesyłania faktur drogą elektroniczną - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 sierpnia 2010 r. do tut. organu został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie przesyłania faktur drogą elektroniczną.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług w zakresie rejestracji domen internetowych, hostingu i tworzenia stron www. Świadczenie usług odbywa się drogą elektroniczną podobnie jak zawieranie umów z usługobiorcami. Wnioskodawca wystawia usługobiorcom faktury VAT w formie papierowej za usługi świadczone na ich rzecz, po czym przesyła je drogą pocztową. Spółka prowadzi szereg kampanii propromocyjnych, w których oferuje klientom usługi po obniżonych cenach. Cena usługi w promocji zbliżona jest często do kosztów wysyłki jednej faktury VAT klientowi. Liczba klientów Wnioskodawcy to obecnie ponad 300 tys. podmiotów, z czego 75% to podmioty prowadzące działalność gospodarczą i to do nich głównie kierowane są kampanie promocyjne. Koszty wysyłki faktur VAT w formie papierowej drogą pocztową przy tak dużej liczbie klientów i jednocześnie stosunkowo niskich cenach usług są znaczącym obciążeniem ekonomicznym dla spółki. Możliwość sporządzenia i przekazania faktury VAT w formie elektronicznej klientom, którzy następnie, podobnie jak sama spółka, drukowaliby owe faktury i przechowywali je w formie papierowej, pozwoliłaby na istotne obniżenie kosztów ponoszonych przez spółkę. Sporządzona faktura byłaby przekazywana klientom drogą mailową lub też udostępniana im za pomocą systemu teleinformatycznego, który służy klientom do zarządzania ich usługami. W tym drugim przypadku po zalogowaniu do systemu za pomocą unikalnego hasła klient otrzymywałby dostęp do faktury w formie elektronicznej, o ile wcześniej wyraziłby zgodę w formie elektronicznej na otrzymywanie faktur tą drogą. Faktury VAT wystawiane i przekazywane klientom w formie elektronicznej (drogą poczty elektronicznej lub za pomocą systemu teleinformatycznego Wnioskodawcy) nie byłyby zaopatrzone w podpis elektroniczny ani zabezpieczone przez wymianę danych elektronicznych (EDI).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right