Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2010, sygn. IBPP4/443-836/10/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-836/10/JP

prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur za dokumentację techniczną i roboty budowlane dotyczące zrealizowanego w 2008r. zadania inwestycyjnego pn.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 1 czerwca 2010r. (data wpływu do tut. organu 7 czerwca 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 lipca 2010r. (data wpływu 27 lipca 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur za dokumentację techniczną i roboty budowlane dotyczące zrealizowanego w 2008r. zadania inwestycyjnego pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 czerwca 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur za dokumentację techniczną i roboty budowlane dotyczące zrealizowanego w 2008r. zadania inwestycyjnego pn. . Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 lipca 2010r. (data wpływu 27 lipca 2010r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Gmina w roku 2008 zrealizowała inwestycję pn. .

Gmina jest właścicielem stadionu od 2006r. Prawo użytkowania wieczystego stadionu wraz z urządzeniami towarzyszącymi Gmina nabyła na podstawie umowy sprzedaży zawartej w formie aktu notarialnego z dnia 30 czerwca 2006r. za kwotę 1.300.000,00 zł. od Klubu Sportowego . Decyzją z dnia 19 października 2006r. Wojewoda przekazał nieodpłatnie na rzecz Gminy prawo własności ww. nieruchomości, która stanowiła własność Skarbu Państwa. Gmina, umową z dnia 1 sierpnia 2006r. wydzierżawiła teren stadionu oraz infrastrukturę towarzyszącą Klubowi Sportowemu w na okres od 1 sierpnia 2006r. do 30 czerwca 2007r. Aneksem z dnia 1 lipca 2007r., dzierżawa została przedłużona na czas określony do dnia 31 lipca 2008r. Po upływie terminu oznaczonego w umowie dzierżawy stadion nadal był używany przez Klub Sportowy (milczące przedłużenie) i czerpał z tego tytułu pożytki w postaci wpływów za reklamy umieszczone na stadionie. W tej sytuacji została wystawiona faktura VA T , tytułem opłaty za bezumowne korzystanie z nieruchomości w okresie od 1 sierpnia 2008r. do 30 czerwca 2009r. (opodatkowana stawką 22% VAT). Od 1 lipca 2009r., w dalszym ciągu, jedynym korzystającym ze stadionu jest KS , który przez cały czas czerpie pożytki z reklam umieszczonych na stadionie, a po zakończeniu sezonu 2009/2010 zostanie wystawiona kolejna faktura za bezumowne korzystanie z nieruchomości - sprzedaż opodatkowana 22% stawką podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00