Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.08.2010, sygn. ITPP1/443-392/10/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-392/10/AJ

Opodatkowanie sprzedaży lokali użytkowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20 kwietnia 2010 r. (data wpływu 26 kwietnia 2010 r.), uzupełnionym w dniu 26 lipca 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od opodatkowania sprzedaży lokali użytkowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 kwietnia 2010 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 26 lipca 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od opodatkowania sprzedaży lokali użytkowych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Lokal użytkowy zlokalizowany na IV piętrze budynku czterokondygnacyjnego, położonego na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu, został wybudowany w latach 70-tych ze środków Skarbu Państwa. Do roku 1998 zarząd na nieruchomości, który wynikał z zapisów rejestru ewidencji gruntów sprawował Zespół Opieki Zdrowotnej (dalej ZOZ). Brak jest dokumentacji dotyczącej przekazania przez Skarb Państwa nieruchomości w zarząd na rzecz ZOZ, który to podmiot w 1996 r. uzyskał osobowość prawną i status Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej (dalej SPZOZ). Decyzją kierownika Urzędu Rejonowego z dnia 27 października 1998 r. wygasł zarząd wykonywany przez ZOZ na nieruchomości gruntowej zabudowanej, oznaczonej działką nr 57/2, na której znajdował się m.in. budynek przychodni przyszpitalnej. SPZOZ otrzymał w bezpłatne użytkowanie, na podstawie aktu notarialnego (umowa o ustanowienie użytkowania z dnia 30 grudnia 1998 r.) m.in. budynek przychodni. Wojewoda decyzją z dnia 26 października 1999 r. przekazał mienie Skarbu Państwa znajdujące się w użytkowaniu ZOZ, z mocy prawa, na rzecz Powiatu z dniem 1 stycznia 1999 r. Wartość przekazanego mienia (budynek przychodni) wynosiła 1.159,20 tys. zł. Rada Powiatu w dniu 28 maja 2007 r. podjęła następujące uchwały:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00