Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.06.2010, sygn. ITPP2/443-279/10/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-279/10/AP
Przy wniesieniu przedsiębiorstwa w formie aportu zbywca nie ma obowiązku korekty podatku naliczonego odliczonego przy nabyciu składników majątku.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 marca 2010 r. (data wpływu 22 marca 2010 r.), uzupełnionym w dniu 10 maja 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty odliczonego uprzednio podatku naliczonego w związku z wniesieniem w formie aportu przedsiębiorstwa do spółki komandytowej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 marca 2010 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniu 10 maja 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty odliczonego uprzednio podatku naliczonego w związku z wniesieniem w formie aportu przedsiębiorstwa do spółki komandytowej.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Prowadzi Pan działalność gospodarczą w zakresie kompletnej obsługi klienta w branży chłodniczej i klimatyzacyjnej, obejmującej: doradztwo projektowe, produkcję, dostawę i montaż urządzeń oraz serwis. Działalność prowadzona jest przy wykorzystaniu nieruchomości należących do przedsiębiorstwa: hal produkcyjnych, magazynowych, budynków biurowych i innych pomocniczych, utwardzonych placów. Przedsiębiorstwo posiada też specjalistyczne oprogramowanie wykorzystywane w produkcji i obsłudze firmy, wieloletnie doświadczenie (know-how), rozpoznawalny na rynku znak towarowy (logo) i stałą klientelę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right