Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.03.2010, sygn. ITPP2/443-1076c/09/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1076c/09/MD
Miejsce świadczenia usług, stawki podatku dla nich właściwe oraz przeliczanie kwot wyrażonych w walutach obcych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 grudnia 2009 r. (data wpływu 10 grudnia 2009 r.), uzupełnionym w dniu 15 lutego 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług, stawki podatku dla nich właściwej oraz przeliczania kwot wyrażonych w walutach obcych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 grudnia 2009 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 15 lutego 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług, stawki podatku dla nich właściwej oraz przeliczania kwot wyrażonych w walutach obcych.
W przedmiotowym wniosku, oraz jego uzupełnieniu, został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Prowadząc działalność handlową podejmuje Pan różnego rodzaju działania marketingowo- reklamowe w celu intensyfikacji sprzedaży. Działania te realizowane są głównie przy wsparciu finansowym dostawców części i akcesoriów samochodowych z terytorium Wspólnoty, w ramach określonego budżetu marketingowo-reklamowego danego dostawcy, jako tzw. wsparcie sprzedażowe. Budżet ten przyznawany jest na podstawie porozumień, zawartych umów lub tylko poprzez wystawienie przez danego dostawcę noty uznaniowej tytułem reklamy lub marketingu (werbekosten, marketing). W ramach budżetu marketingowo-reklamowego danego dostawcy, organizowane są akcje promocyjne, które mają na celu intensyfikację sprzedaży jego towarów (np. za dokonanie zakupu o określonej wartości nabywca towarów otrzymuje określone w regulaminie promocji upominki). Ponadto prowadzi Pan akcje informacyjno-reklamowe polegające na: rozprowadzaniu ulotek reklamowych, gadżetów reklamowych wśród odbiorców towarów, jak też wśród potencjalnych odbiorców; umieszczaniu banerów reklamowych w miejscach ogólnie dostępnych; organizowaniu spotkań mających na celu dostarczanie informacji o produktach danego dostawcy, na przykład w trakcie tzw. szkoleń produktowych. Uznanie przez danego dostawcę następuje w oparciu o otrzymaną notę uznaniową (gutschrift). W jej treści dostawcy wpisują sformułowania: reklama (werbekosten), marketing (marketing). Nota uznaniowa dotycząca marketingu stanowi określony procent zrealizowanych obrotów w ustalonym okresie czasu, natomiast noty uznaniowe dotyczące reklamy nie są uzależnione od obrotów z danym dostawcą.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right