Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2009, sygn. ILPP1/443-1183/09-2/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1183/09-2/AI

Czy Wnioskodawca uprawniony jest do usunięcia błędu wystawienia przedmiotowych faktur poprzez ich anulowanie, w konsekwencji zatem do odpowiedniego skorygowania podatku należnego wykazanego w deklaracjach na podatek od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2009 r. (data wpływu 28 września 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie anulowania faktur VAT jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 września 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie anulowania faktur VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Przez Wnioskodawcę zostały wystawione trzy faktury VAT. Na przedmiotowych fakturach jako nazwa usługi umieszczono określenie opłata serwisowa. Między kontrahentem (odbiorcą przedmiotowych faktur) a Zainteresowanym zawarta została umowa w przedmiocie dostawy i serwisu oprogramowania. Kontrahent Wnioskodawcy uznał, iż w części dotyczącej serwisu oprogramowania nie doszło do wykonania umowy. Odbiorca odmówił przyjęcia przedmiotowych faktur VAT poprzez odesłanie oryginałów faktur Wnioskodawcy wraz z pismami stwierdzającymi, iż faktury Wnioskodawcy nie zostały przyjęte. w konsekwencji, Zainteresowany jest w posiadaniu oryginałów i kopii wystawionych przez siebie faktur VAT. w związku z odmową przyjęcia błędnie wystawionych faktur, kwota do zapłaty na nich wykazana nie została i nie zostanie Wnioskodawcy w żaden sposób uiszczona (ani przez Odbiorcę, ani przez żaden inny podmiot). Zainteresowany wykazał podatek należny z tytułu wskazanych faktur VAT w deklaracjach na podatek od towarów i usług i uiścił wynikający z nich VAT należny na konto właściwego Urzędu Skarbowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00