Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.09.2009, sygn. ILPP2/443-849/09-4/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-849/09-4/EWW

dokumentacja wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki reprezentowanej przez Radcę Prawnego, przedstawione we wniosku z dnia - brak daty sporządzenia (data wpływu 30 czerwca 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 września 2009 r. (data wpływu 9 września 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  1. nieprawidłowe - w zakresie dokumentacji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz stawki podatku,
  2. prawidłowe - w zakresie obowiązku stosowania dokumentu specyfikacji przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

UZASADNIENIE

W dniu 30 czerwca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz stawki podatku. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 4 września 2009 r. (data wpływu 9 września 2009 r.) o informacje doprecyzowujące, pełnomocnictwo osoby upoważnionej do występowania w imieniu Wnioskodawcy oraz dodatkowe pytanie w sprawie.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest producentem i dostawcą materacy dla kontrahenta z siedzibą w Szwajcarii (dalej: Nabywca). Nabywca posiada właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany m.in. przez stosowne władze we Włoszech i na Węgrzech.

Ostatecznymi odbiorcami towarów dostarczanych przez Zainteresowanego, za każdym razem są sklepy i magazyny, tj. podatnicy podatku od wartości dodanej, również posiadający stosowne numery identyfikacyjne dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych, którzy mają swoje siedziby w różnych krajach członkowskich UE (dalej: Odbiorcy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00