Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2009, sygn. ILPP2/443-844/09-2/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-844/09-2/EWW
Wystawianie faktury elektronicznej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2009 r. (data wpływu 29 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania przez Spółkę faktur w formie elektronicznej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 czerwca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania przez Spółkę faktur w formie elektronicznej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest polską spółką należącą do międzynarodowej grupy, czołowego producenta papierów higienicznych w Europie. W celu usprawnienia i przyspieszenia obrotu dokumentów pomiędzy spółkami w ramach grupy, Zainteresowany zamierza rozpocząć wystawianie faktur VAT w formie elektronicznej dla zagranicznych i polskich spółek z grupy. Ponadto, Spółka otrzymywać będzie faktury elektroniczne wystawiane przez zagraniczne spółki z grupy.
Dokumenty faktur elektronicznych będą wystawiane przez Zainteresowanego w systemie informatycznym T() w postaci plików w formacie PDF, które będą odzwierciedlały wygląd papierowej faktury i będą zawierały wszystkie dane i elementy wymagane dla faktury VAT.
Faktury będą opatrywane bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.), weryfikowalnym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu wystawionego przez Powszechne Centrum Certyfikacji. Stosowany przez Wnioskodawcę podpis elektroniczny zapewni autentyczność pochodzenia faktur i ich integralność. Podpis elektroniczny będzie zintegrowany z plikiem faktury w taki sposób, że zapewni rozpoznawalność jakiejkolwiek późniejszej zmiany treści faktury. Każda ewentualna zmiana dokumentu faktury spowoduje, że podczas weryfikacji podpisu, osoba weryfikująca zostanie poinformowana o tym, że dokument został zmieniony. Ponadto, wszystkie faktury elektroniczne będą znakowane czasem, co umożliwi poświadczenie daty powstania lub sygnowania faktury.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right