Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.06.2009, sygn. ILPP1/443-428/09-3/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-428/09-3/MK

Czy podlega opodatkowaniu nieodpłatne przekazanie towarów nie będących towarami o których mowa w art. 7 ust. 4 ustawy o VAT

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2009 r. (data wpływu 6 kwietnia 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 czerwca 2009 r. (data wpływu 22 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach działań promocyjnych i reklamowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach działań promocyjnych i reklamowych. Dnia 22 czerwca 2009 r. Wnioskodawca uzupełnił wniosek o wymagany podpis członka zarządu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność handlową, głównie w zakresie sprzedaży materiałów budowlanych. W związku z prowadzoną działalnością Spółka podejmuje działania promocyjne i reklamowe mające na celu zwiększenie sprzedaży i wzmocnienie pozycji na rynku regionalnym. W ramach działalności mającej na celu realizację strategii marketingowej, Spółka przekazuje klientom nieodpłatnie nagrody, w tym również samochód osobowy. Przekazywane nieodpłatnie towary na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem (nagrody w organizowanych przez Spółkę promocjach i konkursach) nie stanowią prezentów o małej wartości ani próbek w rozumieniu art. 7 ust. 4 i ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.). Spółka dokonuje odliczenia naliczonego podatku VAT związanego z nabyciem towarów, które następnie są wydawane w ramach organizowanych akcji reklamowych i promocyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00