Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2009, sygn. ILPP1/443-346/09-4/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-346/09-4/MK

Prawo do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu obejmującego zadanie własne Gminy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy Miasto , przedstawione we wniosku z dnia 16 marca 2009 r. (data wpływu 19 marca 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 maja 2009 r. (data wpływu 11 maja 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. Budowa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. Budowa ..

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina Miasto przystąpiła do realizacji projektu pn. Budowa. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 2013, Oś priorytetowa V Infrastruktura Społeczna, działanie V.3 Infrastruktura edukacyjna. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i rozbudowa Zespołu Szkół o przyszkolną krytą pływalnię. Celem generalnym projektu jest rozwój infrastruktury edukacyjnej województwa poprzez budowę bazy sportowej szkół.

Realizując powyższy projekt nie można odzyskać poniesionych kosztów podatku VAT. Koszt ten (w takim przypadku) określany jest w kategorii wydatki kwalifikowalne. Zespół Szkół , który będzie obsługiwał basen, w rozumieniu ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) jest jednostką budżetową, i jest również podatnikiem podatku VAT. W przypadku analizowanej inwestycji istnieją dwa podmioty będące podatnikami podatku VAT Gmina Miasto oraz Zespół Szkół , który będzie eksploatował majątek powstały w wyniku inwestycji oraz będzie pobierał opłaty z tytułu usług. Gmina Miasto jako inwestor ponosić będzie koszty budowy infrastruktury. A zatem jak wskazuje Wnioskodawca towary i usługi nabyte przez jednego podatnika podatku VAT Gminę Miasto służyć będą wykonywaniu czynności opodatkowanych przez innego podatnika podatku VAT Zespół Szkół . Oba podmioty są odrębnymi podatnikami podatku VAT. Środki w ramach RPO Województwa nie zostały zakwalifikowane jako środki bezzwrotnej pomocy w myśl rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336), umowa pomiędzy beneficjentem a Instytucją Zarządzającą RPO Województwa nie podlega rejestracji w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej. Uzyskanie interpretacji indywidualnej jest Wnioskodawcy niezbędne w celu przedłożenia w Urzędzie Marszałkowskim do oceny formalnej wniosku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00