Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2009, sygn. ILPP2/443-273/09-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-273/09-2/AK
Czy na podstawie dokumentów takich jak opisane w stanie faktycznym Spółka, będzie miała prawo do zastosowania stawki 0% w oparciu o art. 42 ust. 1, art. 42 ust. 3 oraz art. 42 ust. 11 ustawy o VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26 lutego 2009 r. (data wpływu 3 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 marca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje dostaw wyprodukowanych przez siebie towarów handlowych i wyrobów gotowych. Większą część sprzedaży stanowi eksport, jednak 15-20% ogólnej sprzedaży stanowi wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (dalej: WDT). Kontrahenci Wnioskodawcy są podatnikami podatku od wartości dodanej, zarejestrowanymi na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych, jak również posiadają ważny numer VAT UE, który wykazywany jest na fakturach dokumentujących dostawę towarów na terytorium innych krajów Unii Europejskiej, które to faktury są wystawiane przez niego.
Warunki transakcji wewnątrzwspólnotowych przewidują, że towary są transportowane na zlecenie i koszt nabywcy, co powoduje, że w większości przypadków Spółka nie otrzymuje dokumentów przewozowych (CMR), potwierdzonych przez odbiorcę towarów (tzw. trzeci podpis na dokumencie CMR). Dysponuje ona w takim przypadku jedynie CMR podpisanym przez siebie oraz przez przewoźnika. Jednocześnie w momencie wydawania towarów do transportu Zainteresowany dysponuje zamówieniem, które otrzymuje w formie elektronicznej (e-mail) bądź faksowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right