Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.12.2009, sygn. IPPP2/443-1093/09-6/KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1093/09-6/KK
Czy po podaniu przez nabywcę numeru dla celów VAT uzyskanego w Niemczech prowizja za dostawę towarów za granicą nie powinna być obciążona polskim VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 05 października 2009 roku (data wpływu 09 października 2009 roku ) uzupełnionym pismem z dnia 09 listopada 2009 roku (data wpływu 12 listopada 2009 roku ) oraz pismem z dnia 15 grudnia 2009 roku (data wpływu 18 grudnia 2009 roku) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 09 października 2009 roku wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jako spółka córka z siedzibą w Polsce świadczy usługi pośrednictwa (agencyjne) na rzecz spółki matki z siedzibą w Niemczech, zarejestrowanej na dla celów podatku VAT w Polsce. Zgodnie z zawartą umową świadczenie usług dotyczy 2 głównych obszarów:
- Wsparcie w zakresie obsługi dotychczasowych klientów spółki-matki, m.in. umożliwienie spółce matce sprawnego kontaktowania się z jej klientami za pośrednictwem spółki córki, monitoring płatności w związku z realizacją umów spółki matki z jej klientami w Polsce,
- Pośrednictwo w zdobywaniu nowych klientów, min. przekazywanie potencjalnym klientom informacji odnośnie oferty spółki matki, gromadzenie danych oraz dokumentacji potrzebnych do zawarcia umowy, wizyty u klientów przez pracowników terenowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right