Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.12.2009, sygn. IPPP2/443-1093/09-6/KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1093/09-6/KK

Czy po podaniu przez nabywcę numeru dla celów VAT uzyskanego w Niemczech prowizja za dostawę towarów za granicą nie powinna być obciążona polskim VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 05 października 2009 roku (data wpływu 09 października 2009 roku ) uzupełnionym pismem z dnia 09 listopada 2009 roku (data wpływu 12 listopada 2009 roku ) oraz pismem z dnia 15 grudnia 2009 roku (data wpływu 18 grudnia 2009 roku) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09 października 2009 roku wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jako spółka córka z siedzibą w Polsce świadczy usługi pośrednictwa (agencyjne) na rzecz spółki matki z siedzibą w Niemczech, zarejestrowanej na dla celów podatku VAT w Polsce. Zgodnie z zawartą umową świadczenie usług dotyczy 2 głównych obszarów:

  1. Wsparcie w zakresie obsługi dotychczasowych klientów spółki-matki, m.in. umożliwienie spółce matce sprawnego kontaktowania się z jej klientami za pośrednictwem spółki córki, monitoring płatności w związku z realizacją umów spółki matki z jej klientami w Polsce,
  2. Pośrednictwo w zdobywaniu nowych klientów, min. przekazywanie potencjalnym klientom informacji odnośnie oferty spółki matki, gromadzenie danych oraz dokumentacji potrzebnych do zawarcia umowy, wizyty u klientów przez pracowników terenowych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00