Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2009, sygn. IPPB5/423-532/09-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-532/09-2/DG
Czy na podstawie art. 16g ust. 4 ustawy o CIT wydatki poniesione na budowę infrastruktury dojazdowej tj. koszty wykonawcy oraz inne koszty takie jak koszty dokumentacji projektowej powinny zwiększyć wartość początkową centrum handlowego?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 25.08.2009r. (data wpływu 07.09.2009r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie uznania wydatków na przebudowę infrastruktury dojazdowej za koszt wytworzenia centrum handlowego - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 września 2009r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania wydatków na przebudowę infrastruktury dojazdowej za koszt wytworzenia centrum handlowego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka planuje rozpocząć inwestycję polegającą na budowie centrum handlowego, w którym Spółka zamierza prowadzić działalność polegającą na wynajmie powierzchni handlowych. Obecnie teren, który ma zostać wykupiony pod inwestycję, nie posiada połączenia z żadną drogą publiczną dzięki której możliwy byłby w przyszłości dojazd do nieruchomości. W związku z powyższym, Spółka planuje podpisać z instytucją publiczną (dalej Instytucja Publiczna) porozumienie dotyczące finansowania kosztów budowy drogi dojazdowej do drogi publicznej oraz wiaduktu nad drogą publiczną zapewniających w przyszłości dojazd do centrum handlowego z obu kierunków ruchu (dalej infrastruktura dojazdowa). W ramach ww. porozumienia, Spółka byłaby zobowiązana do sfinansowania następujących prac: