Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.11.2009, sygn. IPPP3/443-828/09-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-828/09-4/SM
nieodpłatne przekazanie towarów i prawo do odliczenia podatku naliczonego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 25.09.2009 r. (data wpływu 28.09.2009 r.), uzupełnionego w dniu 20.10.2009 r. na wezwanie nr IPPP3/443-828/09-2/SM, IPPB5/423-594/09-2/AM z dnia 13.10.2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- prawa od odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe,
- opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28.09.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego i opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów. Wniosek został uzupełniony w dniu 20.10.2009 r. na wezwanie nr IPPP3/443-828/09-2/SM, IPPB5/423-594/09-2/AM z dnia 13.10.2009 r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. prowadzi działalność handlową polegającą na zakupie i sprzedaży drewna, materiałów budowlanych, mebli ogrodowych itp. W związku z prowadzoną działalnością Spółka dokonuje zakupu materiałów reklamowych takich jak: banery reklamowe, plakaty, wizytówki, ulotki, naklejki na szyby, flagi, gadżety opatrzone logo firmy (np. długopisy, pendrive, koszulki, kurtki, breloki, kalendarze, notesy, torby). W/w materiały reklamowe przekazywane są jej kontrahentom w celach reklamowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right