Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2009, sygn. IPPP2/443-766/09-4/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-766/09-4/MS

w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wykazany na fakturach wystawianych przez kontrahentów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 07 lipca 2009r. (data wpływu 13 lipca 2009r.) uzupełnionego pismem z dnia 24 września 2009r. (data wpływu 28 września 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wykazany na fakturach wystawianych przez kontrahentów - jest nieprawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 13 lipca 2009r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wykazany na fakturach wystawianych przez kontrahentów.

Wezwaniem z dnia 18 września 2009r. roku zobowiązano Stronę do uzupełnienia stanu faktycznego. Stosowne uzupełnienie strona doręczyła 28 września 2009r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółka jest wyłącznym dystrybutorem na terytorium Polski soczewek optycznych marki X. W ramach prowadzonej działalności Spółka podejmuje działania mające na celu zwiększenie obrotów ze swoimi klientami. Jednym z takich działań jest wprowadzenie w przypadku niektórych klientów wynagrodzenia motywacyjnego w postaci tzw. premii pieniężnych. Stosując takie rozwiązanie, Spółka obowiązana jest do wypłaty na rzecz klientów określonych kwot pieniężnych w przypadku, gdy klient spełni przewidziane umową warunki. Do typowych warunków zamieszczanych w zawieranych przez Spółkę umowach należą: a) zrealizowanie w danym okresie rozliczeniowym określonego poziomu zakupów towarów handlowych Spółki i b) brak zaległości w płatnościach na rzecz Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00