Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.09.2009, sygn. IPPP2/443-751/09-2/SAP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-751/09-2/SAP

Czy Spółka może doręczać zawiadomienia o zamiarze skorzystania z ulgi na złe długi, o których mowa w art. 89a ust. 2 pkt 6 ustawy o VAT, drogą elektroniczną?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r., Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 czerwca 2009 r. (data wpływu 06.07.2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości doręczenia zawiadomienia, o którym mowa w art. 89a ust. 2 pkt 6 ustawy o VAT, drogą elektroniczną jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06 lipca 2009 r. został złożony w/w wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości doręczenia zawiadomienia, o którym mowa w art. 89a ust. 2 pkt 6 ustawy o VAT, drogą elektroniczną.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka świadczy usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii komórkowej jako operator sieci. Zgodnie z przepisami ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm., dalej: ustawa o VAT), usługi świadczone przez Spółkę dokumentowane są fakturami VAT. Spółka odprowadza do urzędu skarbowego podatek należny z tytułu świadczonych usług. Zdarzają się przypadki, że kontrahenci Spółki nie regulują płatności wynikających z faktur wystawionych przez Spółkę (wierzytelność nieściągalna) lub spóźniają się z zapłatą należności mimo upływu 180 dni od terminu płatności określonego na fakturze (wierzytelność, której nieściągalność została uprawdopodobniona). W związku z tym Spółka rozważa skorzystanie z rozwiązań przewidzianych w art. 89a i 89b ustawy o VAT, które w wyniku spełnienia szeregu przewidzianych w nich warunków, dają Spółce możliwość zmniejszenia kwoty podatku należnego w przypadku wierzytelności nieściągalnych lub których nieściągalność została uprawdopodobniona (dalej: ulga lub ulga na złe długi). Stosownie do art. 89a ust. 2 pkt 6 ustawy o VAT, w celu skorzystania z ulgi, konieczne jest zawiadomienie dłużnika o zamiarze skorygowania podatku należnego. Spółka rozważa możliwość doręczania tych zawiadomień w formie elektronicznej. Forma ta będzie stosowana jako pomocnicza w stosunku do doręczania korespondencji przez pocztę. Doręczanie zawiadomień drogą elektroniczną usprawniłoby proces wysyłania korespondencji. Zaletą stosowania tej formy doręczeń jest również jej niski koszt. Na etapie nawiązywania współpracy z kontrahentem Spółka ma możliwość dokonania weryfikacji, czy dysponuje on bezpiecznym podpisem elektronicznym. W przypadku kontrahentów posiadających bezpieczny podpis elektroniczny, planuje porozumieć się z nimi w celu dostarczania im korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Kontrahenci zaś będą wskazywać Spółce adres swojej poczty elektronicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00