Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2009, sygn. IPPB5/423-23/09-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-23/09-2/DG
1. Czy prawidłowe jest zaliczenie przez Wnioskodawcę kosztów usług pośrednictwa w sprzedaży mieszkań oraz związanych z nimi kosztów usług marketingowych prowadzonych przez agentów pośredniczących w sprzedaży mieszkań do kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio związanych z przychodami z tytułu sprzedaży mieszkań i zaliczenie ich do kosztów uzyskania przychodów w momencie uzyskania przychodu z tytułu sprzedaży mieszkań?2. W którym momencie powstaje przychód z tytułu sprzedaży mieszkań?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16.01.2009r. (data wpływu 19.01.2009r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie:
- kwalifikacji kosztu wynagrodzenia prowizyjnego jest prawidłowe,
- kwalifikacji wydatków na usługi marketingowe jest nieprawidłowe,
- określenia momentu powstania przychodu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 stycznia 2009r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji kosztów uzyskania przychodów oraz momentu powstania przychodu.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność deweloperską, jest w trakcie realizacji projektu polegającego na wybudowaniu budynków mieszkalnych na gruncie, którego jest właścicielem. W związku w inwestycją Wnioskodawca ponosi koszty działalności agentów, których zadaniem jest pośrednictwo w sprzedaży apartamentów. Z umów zawartych z agentami wynika, że ich wynagrodzenie jest określone jako procent od wartości sprzedanych mieszkań. Dodatkowo niektórym agentom przysługuje zwrot kosztów świadczenia przez nich usług marketingowych mających na celu sprzedaż przedmiotowych mieszkań.