Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.03.2009, sygn. IPPB5/423-3/09-2/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-3/09-2/PS
Czy na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika z tytułu korzystania z usług prawnych na rynku rosyjskim?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 29.12.2008r. (data wpływu 05.01.2009r.) uzupełnionego pismem z dnia 30.03.2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie art. 5 i 13 umowy z dnia 22 maja 1992 r. zawartej między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz.U. z 1993 r. Nr 125, poz. 569, dalej umowa polsko rosyjska) - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 05.01.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie art. 5 i 13 umowy polsko rosyjskiej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca z siedzibą w R. zleci wykonanie usług prawnych podmiotowi gospodarczemu mającemu siedzibę w Rosji tj. Kancelarii Adwokackiej specjalizującej się w rejestracji znaków towarowych. Kancelaria ta nie posiada na terytorium RP siedziby lub zarządu, a także nie prowadzi działalności w Polsce za pośrednictwem stałej placówki będącej zakładem w rozumieniu postanowień umów międzyrządowych o unikaniu podwójnego opodatkowania. Wnioskodawca posiada od usługobiorcy certyfikat rezydencji. Za wykonaną usługę Kancelaria otrzyma zapłatę, co powoduje, że uzyska ona przychody z terytorium Polski. Kancelaria Adwokacka w Rosji sprzeciwia się ewentualnemu pobraniu przez Wnioskodawcę 20% podatku dochodowego z tytułu uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przychodów, twierdząc, że podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Rosji, jako zyski przedsiębiorstw, zgodnie z art. 5 umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku Dz. U. z 1993 r. Nr 125, poz. 569. Zgodnie bowiem z art. 5 ust. `1 umowy polsko-rosyjskiej, zyski osiągane w Polsce przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Rosji mogą być opodatkowane w Polsce tylko wówczas, gdy dane zyski osiągane są przez położony w Polsce zakład i tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right